s01 s02

Solaris, directed by Andrei Tarkovsky in 1972

sqq. *

I don't tell the truth any more to those who can't make use of it. I tell it mostly to myself, because it always changes me.

Anaïs Nin

kiosk_1

KIOSK 61

People haven't lost the ability to feel. They have lost the power to feel.

Franz Kafka

014

SANAA | Zollverein Cube | 2014

sqq. *

Don't ask them for their reasons. Just ask them for their feelings.

Virginia Woolf

mmk

Installationsansicht, Zentrum für internationale Lichtkunst

Mischa Kuball | mies-mies | 2006/07

Though the sculptures are static, the mind of the viewer charges along vectorial paths to search out associations, depicted and implied. Like the [mathematical] equation there is unity, balance, and a captivating logic that holds the viewer on a course of discovery.

James Reineking, Physical Lines of Thought

— Michael H. Smith

sqq. *

Ich freue mich, das Museum samt Park umzugraben. Uns im Museum in eine ›abseitige Unterwelt‹ zu führen. Ganz nah den vergessenen Gräbern tief in der Erde werden wir plötzlich wieder auf die Welt geworfen. Wir werden uns in den Armen liegen, wieder tief Luft holen. Was für ein toller Park. Wie schön ist unser Leben.

— Gregor Schneider; an Heiner Goebbels


Was die Ruhrtriennale auszeichnet, sind die Wechselwirkungen zwischen Künstlern und Räumen. Sie ermöglichen uns starke künstlerische Erfahrungen und haben für mich oberste Priorität; wo sonst hat man die Freiheit, kompromisslos etwas entstehen zu lassen. Viele festivalmachende Kollegen und Künstler aus aller Welt beneiden uns aber nicht nur um die unverwechsel- baren Räume und die Möglichkeiten, Kunst selbst produzieren zu können, sondern auch um unser Publikum, das großen Eindruck hinterlässt durch seine Neugierde, Offenheit, künstlerischen Wagemut und seine direkte Resonanz.

— Heiner Goebbels

sqq. *

My destination is no longer a place, rather a new way of seeing.

Marcel Proust

Love is to be reinvented, that is clear.

Arthur Rimbaud

sqq. Niklas Luhmann im Gespräch mit Alexander Kluge

mm01 mm02

Monitored by MFP; the maximum force of the future ...

Mad Max; dir. by George Miller in 1979

There is no solution, because there is no problem.

— Marcel Duchamp

fw0031

Francesca Woodman

Identities are formed at the unstable point where personal lives meet the narrative of history. Identity is an ever-unfinished conversation.

Stuart Hall


kunstbetrieb.
real is rare.



weebly reliable statistics