Persona, dir. by Ingmar Bergman in 1966

sqq. *

You can't get away from yourself by moving from one place to another.

― Ernest Hemingway

sqq. *

Hossein Sabzian

Close-Up, dir. by Abbas Kiarostami in 1990

For me, art is the experience of what you've felt inside.

— Hossein Sabzian

When we don't understand some one,
we fall in love with them.

Abbas Kiarostami

* 22. Juni 1940 - † 04. Juli 2016

My work is more about your seeing than it is about my seeing, although it is a product of my seeing. I'm also interested in the sense of presence of space; that is space where you feel a presence, almost an entity — that physical feeling and power that space can give.

— James Turrell

It's not the load that breaks you down. It's the way you carry it.

— C. S. Lewis

kib

Sich immer wieder neuen Begegnungen und unerwarteten Situationen in der Gegenwart auszusetzen und daraus Anregungen abzuleiten setzt, als künstlerische Haltung verstanden, gestalterische Kräfte frei, die wiederum als Appell oder als Möglichkeit vom Kunstwerk in die Gesellschaft zurückwirken. Vom individuellen Empfinden ins gesellschaftlich-politische gedreht, kann Leichtigkeit dabei als eine Haltung gelesen werden, aus der heraus eine positive Bewegung, ein Aufbruch möglich ist. Kunst hat dabei den Vorteil, nicht umsetzen zu müssen, sondern Kunst weitet den Blick. Gemeinsam ist den Kunstwerken in dieser Gruppenausstellung eine materielle Leichtigkeit, ein Gefühl des Schwebens und eine Vorstellung von Utopie. Vor allem der künstlerische Einsatz von Beton und Glas reflektiert dabei auch die Architektur des Marler Rathauses.

KRISTALLE IM BETON, DIE PRODUKTIVE LEICHTIGKEIT
Skulpturenmuseum Glaskasten, Marl, 10.07. - 18.09.2016

It didn't happen to me, it happened in me.

— Anaïs Nin

Für wen darf es sein? Für meinen Neffen Jean Pierre ...

Sich total anstrengen ist totaler Quatsch.

— Helge Schneider

sqq. *

Mach's gut, Schimanski.

Götz George

* 23.07.1938 - † 19.06.2016

Schneiders' neues Medium und Materialien schaffen eine neue Ästhetik. Die Obsession der konzeptuellen und minimalistischen Künstler war die Flächigkeit von Bildern und industriellen Rohmaterialien. Sie erforschten die grundlegenden Eigen- schaften von Objekten und Räumen. Schneider hat diese Ideen auf die Innenarchitektur angewandt.

— Ben Lewis

sqq. *

mg

Mechthild Großmann; Tanztheater Wuppertal

Pina Bausch | Two Cigarettes in the Dark | 1985

[Ihre künstlerische Heimat ist ganz woanders.] Das ist Pina Bausch, ja. [Wie kam es dazu?] Pina hatte mich auf der Bühne gesehen und fragte mich, ob ich in einem Stück bei ihr mitmachen wollte, wo sie Schauspieler brauchte. Ich habe das erst gar nicht kapiert, ich habe das für Unfug gehalten. Ich hatte ihren Namen noch nie gehört, es war 1975, sie kannte kein Mensch. Da saß dann so eine Person, die schon anders aussah als andere Personen, das meine ich nicht nur äußerlich. Ich wusste nicht, dass ich da dann mein Leben verbringen werde. Ich fühlte mich sehr geliebt und ich habe die Lady auch sehr geliebt. Mit geliebt meine ich, man war auch gemeint. Die hat sich an mir gefreut und ich bin immer mutiger geworden.

Mechthild Großmann

In a world of lies and liars, an honest work of art is always an act of social responsibility.

— Robert McKee

sqq. *

Beware of those that seek constant crowds. They are nothing alone.

— Charles Bukowski

sqq. *

I did not want to join them. Hell, I wanted to avoid them.

— Albert Camus

kim1

A painting is a conglomeration of failings. But, we can say this of life also.

— Anselm Kiefer

sqq. *

I put my whole life into a single photograph.

— Fan Ho

md

Michael Heizer | Munich Depression | 1969

There is no beginning. There is no edge. It was evanescent.

— Michael Heizer

sqq. Actual Size: Munich Rotary

I think one of the faults of young people today is that they try to come together around events that are noisy, almost aggressive at times. This desire to be together in order to not feel alone is an unfortunate symptom, in my opinion. Every person needs to learn from childhood how to spend time with oneself. That doesn't mean he should be lonely, but that he shouldn't grow bored with himself because people who grow bored in their own company seem to me in danger, from a self-esteem point of view.

— Andrei Tarkovsky

Es wird einfach behauptet. Irgendwas. [...] Es ist ein ganz mieses Durchschnittsniveau.

— Klaus Kinski

Forgiveness means letting go of the hope for a better past.

— Surya Das

ca11

Essen, Handelshof, 1978

Les Rendez-vous d'Anna, dir. by Chantal Akerman in 1978

My enthusiasm for this film began with the realization that I was so emotionally involved with it because of Akerman's formal control.

Darren Hughes

... and if they want to leave, hold the door open for them.

One Day Pina Asked ..., dir. by Chantal Akerman in 1983

Astonishing! With "One Day Pina Asked ..." achieved new levels of sensuality and emotional directness. Using lengthy takes and exacting compositions (two of her stylistic signatures), she encourages us to reflect on how the dancers' bodies give form to Bausch's ideas.

— Ben Sachs

You don't meet the people you love, you recognize them.

— Anna Gavalda

Essen, Hotel Handelshof, 1978

Les Rendez-vous d'Anna, dir. by Chantal Akerman in 1978

Physically, we inhabit a space, but, sentimentally, we are inhabited by a memory. Memory of a space and a time, memory inside of which we live, like an island between two seas: One which we call the past, another which we call future.

— José Saramago

mn

Maria Nordman | Insel Werden 1984 – heute | 1984

Neuenthüllung, 21.06.2016, 12:00 Uhr, Brehminsel, Essen-Werden

Licht, Luft, Erde und Wasser, kurz die Naturelemente, sind für Maria Nordman nicht nur Ausgangspunkt ihrer Arbeiten, sondern integraler Bestandteil. Sie kreiert Orte der Zusammenkunft und der Teilhabe. Das soziologische Umfeld denkt sie bei ihren ortspezifischen Arbeiten stets mit.

sqq. *

A poet is someone who uses a single image to express a universal message.

— Andrei Tarkovsky

Essen, Hauptbahnhof, 1978

Les Rendez-vous d'Anna, dir. by Chantal Akerman in 1978

Anthropological spaces of transience that do not hold enough significance to be regarded as "places”. [...] The community of human destinies is experienced in the anonymity of non-place and in solitude.

— Marc Augé

sqq. *

Meine Stücke wachsen nicht von vorne nach hinten, sondern von innen nach außen.

— Pina Bausch

ad1

What is not there is more important than what is there.

— Ad Reinhardt

We have to remember that what we observe is not nature herself, but nature exposed to our method of questioning.

— Werner Heisenberg

hands1

I love you inside and out.

We need less Gehrys, less Hadids, less bloated egotecture. We need more shit, more beautiful shit for the rest of us.

Alex Cocotas

Sometimes the greatest adventure is simply a conversation.

— Amadeus Wolfe

sof

From Essen; with love ...

Tatsache ist: Was immer die Welt Dir Deines Erachtens vorenthält, enthältst Du der Welt vor.

― Eckhart Tolle

The place you are looking for, is the place from which you are looking.

― Mooji

braun1

BRAUN; Studio 1000

You who read me, are you sure of understanding my language?

— Jorge Luis Borges

Legowelt vs. Orgue Electronique, Derrick in Nord Korea, 2000

The essence of sculpture is for me the perception of space, the continuum of our existence.

— Isamu Noguchi

Wenn ich keine Idee habe, haben vielleicht andere Ideen. Und sonst frage ich Helge Schneider.

— Alexander Kluge

Die Fähigkeit alleine zu sein, entspricht der Fähigkeit zu lieben. Es mag paradox erscheinen, doch das ist es nicht. Es ist eine grundlegende Wahrheit. Nur jene, die alleine sein können, können lieben, können teilen, können zum tiefsten Kern einer Person durchdringen, ohne sie zu besitzen, ohne abhängig von ihr oder süchtig nach ihr zu werden. Sie erlauben anderen die volle Freiheit, denn sie wissen, wenn sie verlassen werden, sind sie genauso glücklich wie vorher. Ihre Freude kann nicht genommen werden, da sie nicht von anderen stammt.

— Osho

Don't trust her / past where you'd trust yourself, and don't adjust her / words to mean more to you than she'd intend.

― Marilyn Hacker

art1

sqq. *

If I can create some space that people haven't experienced before and if it stays with them or gives them a dream for the future, that's the kind of structure I seek to create.

— Tadao Ando

Invisible threads are the strongest ties.

— Friedrich Nietzsche

/// One day someone will walk into your life and make you see,
why it never worked out with anyone else.

20160506_004

You misinterpret everything, even the silence.

— Franz Kafka


kunstbetrieb.
real is rare.



weebly reliable statistics