Every word has consequences. Every silence, too.
— Jean Paul Sartre
Every word has consequences. Every silence, too.
— Jean Paul Sartre
Ich weiß, was ich suche, aber ich weiß es eher mit einem Gefühl genau, als mit meinem Kopf. [...] wenn ich es treffe, also diesen Moment treffe, weiß ich genau, ich weiß ganz genau, [...] das gehört dazu. Das ist ein ganz, ganz genaues Gefühl.
— Pina Bausch
Transkription; sqq. *
Otto Sander | Nastassja Kinski
In weiter Ferne, so nah!; dir. by Wim Wenders in 1993
Wenn man alle ihre acht offiziellen Alben in einer Nacht hört, dann werden vierzig Jahre zu einem Tag. Es gibt darin nichts Gestriges. Zu keinem Moment klingt ihre Musik veraltet oder überholt. Wir sollten unsere Vorstellung von Kunst neu justieren. Was Gerhard Richter und Anselm Kiefer machen, was an der Filmgeschichte gut war, was gute Texte sind und die Musik von Kraftwerk – alles zusammen hat eine Kugelgestalt. Von Substanz zusammengehalten, wie die Erde durch Schwerkraft. Alle Künste berühren sich dank dieser Kugelgestalt, und die Künstler merken intuitiv, an welche Strömung der Vergangenheit sie andocken, wo sie die Kunst oder die Musik neu starten können.
— Alexander Kluge; über Kraftwerk
sqq. Alle Dinge sind verzauberte Menschen
All of [Ilya] Kabakov's work is made in the name of other, fictitious artists. This reveals a hidden rule of the modern art system: Only an artist who doesn't want to be an artist or who doesn't even know that he is an artist is a real artist — just as only an artwork that does not look like an artwork is a real artwork.
Kunst kennt keine Sieger, also breche ich die Veranstaltung ergebnislos ab.
— Christoph Schlingensief
Im Hamburger Bahnhof in Berlin, als er den Publikumspreis der Nationalgalerie für Junge Kunst verkünden sollte; Sept. 2005
The path isn't a straight line; it's a spiral. You continually come back to things you thought you understood and see deeper truths.
— Barry H. Gillespie
Kapitänleutnant Thomsen is not in the condition to fuck ...
Das Boot; dir. by Wolfgang Petersen in 1981
Ich gehe ja niemanden auf die Nerven. Ich laufe den Leuten nicht hinterher, ich stelle ihnen keinen Fuß. Ich sag' nicht: Warum wollen Sie nicht mit mir zusammensein? Warum wollen Sie meine Gesellschaft nicht? Warum wollen Sie nicht mit mir alles teilen? Was ist denn das für ein Unsinn?
— Klaus Kinski
I never questioned if it was an art or not. I just questioned its importance to me.
— Bruce Weber
Once again, I arrived at my usual conclusion: One must educate oneself.
— Marjane Satrapi
Love her, but leave her wild.
— Atticus Finch
Perhaps, the problem is not the intensity of your love, but the quality of the people you are loving.
— Warsan Shire
Desires are already memories.
— Italo Calvino
Understand me. I'm not like an ordinary world. [...] and I do not have time for things that have no soul.
— Charles Bukowski
Isabelle Adjani | Sam Neill
Possession; dir. by Andrzej Żuławski in 1981
Any film that can be described in words, isn't really a film.
— Michelangelo Antonioni
So the universe is not quite as you thought it was. You'd better rearrange your beliefs, then. Because you certainly can't rearrange the universe.
— Isaac Asimov
Hamburg; revisited.
The slow arrow of beauty. The most noble kind of beauty is that which does not carry us away suddenly, whose attacks are not violent or intoxicating (this kind easily awakens disgust), but rather the kind of beauty which infiltrates slowly, which we carry along with us almost unnoticed, and meet up with again in dreams; finally, after it has for a long time lain modestly in our heart, it takes complete possession of us, filling our eyes with tears, our hearts with longing. What do we long for when we see beauty? To be beautiful. We think much happiness must be connected with it. But that is an error.
— Friedrich Nietzsche
Durch die Nacht mit Christiane F. ...
And now that you don't have to be perfect, you can be good.
— John Steinbeck
The hand has the richest articulation of space.
— Eduardo Chillida
Remembrance is a form of meeting.
— Khalil Gibran
Sven Nykvist | Andrei Tarkovsky
Directed by Andrei Tarkovsky, by Michal Leszczylowski, 1988
Why must one talk? Often one shouldn't talk, but live in silence. The more one talks, the less the words mean.
— Jean-Luc Godard
Durch die Nacht mit Kommissar 00 Schneider ...
People with courage and character always seem sinister to the rest.
— Hermann Hesse
The worst loneliness is to not be comfortable with yourself.
— Mark Twain