gs2

Gregor Schneider | Fotografien | 2011

Everyone needs a place. It shouldn't be inside of someone else.

— Richard Siken

n11

[Unzeitgemässe Betrachtungen]

Man starts over again everyday, in spite of all he knows, against all he knows.

— E. M. Cioran

braun

The aesthetic moment is contemplative, uncritical, blessed.

— Umberto Eco

20151128_008

Richard Serra | O.I.C. | 1999/2012

But the landscape of devastation is still a landscape. There is beauty in ruins.

— Susan Sontag

sqq. * / **

fw

sqq. *

Because she competes with no one, no one can compete with her.

— Lao Tzu

bja2

Bas Jan Ader | Thoughts unsaid, then forgotten | 1973

We need people in our lives with whom we can be as open as possible. To have real conversations with people may seem like such a simple, obvious suggestion, but it involves courage and risk.

— Thomas Moore

derrick00 derrick01

Horst Tappert | Wolf Roth

Derrick, Ein Mord, zweiter Teil; inszeniert von Alfred Weidenmann, 1995

Sie haben sich da eine Welt zurechtgelegt, die zu Ihnen passt. Aber die Welt ist nicht immer so wie wir sie sehen. Und wir selbst, wir sind auch nicht immer so wie wir uns sehen. Na ja, ich nehme an, Sie werden nicht darüber nachdenken. [Da haben Sie Recht. — Rudolf Kollau]

— Stephan Derrick

sqq. *

To live this life is more an indirect remembering than a direct living.

― Clarice Lispector

pc20

I have a tendency to become infatuated with people who are distant and difficult to understand, who share themselves sparingly, and rarely with their whole hearts. I adore the mysteries and enigmas of people. The harder to solve, the better.

— Beau Taplin

sea1

sqq. *

She had all this inside her but she kept it quiet.

― Sidney Beckett

b12

Before I organise myself, I must disorganize myself internally.

― Clarice Lispector

20160112_004

She did not want, then or ever, to entertain; she wanted to move people, to establish with them some communion of emotion.

― Joan Didion

branzitrees01

Andrea Branzi; Trees

Silence usually taught him more than the company of others.

— Frédéric Gros

To be lost is only a failure of memory.

― Margaret Atwood

giro

The greatness of man lies in his decision to be stronger than his condition.

— Albert Camus

elchapo

International El Chapo Style

sqq. *

Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply.

— Stephen Covey

b11

[Bangs; as always.]

I'll find you. Don't worry. Just be on your own and I'll find you.

― Neil Gaiman

pina1 pina2
pina4 pina3

Als wir vor vielen vielen Jahren zum ersten Mal in Moskau waren, da haben wir Nelken gespielt. Und da war zum Beispiel, da war damals in der Sowjetunion, ich weiß jetzt nicht mehr wo [...] ein ganz schreckliches Erdbeben. [...] Und jedenfalls waren da auch Besucher aus diesem Land [...] in dieser Vorstellung. Und die haben die Vorstellung natürlich total anders gesehen. Die haben dann gedacht, das Stück Nelken wär gemacht [...] wegen dem Erdbeben. Die haben diese Nelkenfläche gesehen wie ein großes Grab. Und dann, als dann die beiden da kommen und mit ihren Kindereimerchen, sich so Erde auf den Kopf tun, das war für sie klar, [...] sie haben das alles [...] total anders gesehen. Ich denke, weil die Bilder so offen sind. Man hat viele Möglichkeiten ganz verschiedene Dinge darin zu sehen. Und so kann das also mit Stücken gehen, die haben überhaupt nichts damit zu tun. [...] Das finde ich sehr schön.

— Pina Bausch

Transkription; sqq. *

Attention is the rarest and purest form of generosity.

— Simone Weil

yvesklein

sqq. *

Wohnräume sind keine neutralen Behälter, nicht bloße Kulisse des Lebens. Sie berichten vielsagend vom Selbst- und Weltverständnis ihrer Bewohner. Denn der Mensch schreibt sich dauerhaft in Räume ein und diese wirken zugleich auf ihn zurück. Er lädt Räume mit Bedeutung auf und macht sie damit, einer Visitenkarte gleich, lesbar. [...] Die Werke der Ausstellung setzen den Innenraum als eine Art indirektes Porträt ins Bild. Sie befragen das Interieur als Spiegelbild der Seele und zeigen, wie sehr Wohnungseinrichtungen Aufschluss über die Persönlichkeit der dort Wohnenden geben.

Aufschlussreiche Räume - Interieur als Porträt;
Museum Morsbroich, 31.01. - 24.04.2016

sqq. *

ak2

Anselm Kiefer | Étroits sont les Vaisseaux; Detail | 2002

25 meter long sculpture made of cast concrete, exposed rebar, and lead.

sqq. *

I was a romantic and sentimental creature, with a tendency towards solitude.

― Isabel Allende

The timing in which people enter your life is very important ...

Go on, get deeper, go deeper, and it will become good. Find your level. This is not yet you.

— Anaïs Nin

detaj

From DETAJ, with love ...

You meet your destiny on the road you take to avoid it.

— Carl Jung

godard1

Une femme mariée, dir. by Jean-Luc Godard in 1964

In diesen "Fragmenten eines 1964 gedrehten Films" Godards geht es darum, die Welt im Sinn der Semiotik als Sprache bewußt zu machen, als ein Zeichensystem, das es zu entschlüsseln gilt. Bilder, Wörter, Musik und Geräusche werden scheinbar willkürlich kombiniert, verweisen aber auf die im Alltag kaum bewußt wahrnehmbaren Manipulationen, die menschliches Verhalten steuern.

— FILMDIENST

sqq. *

You happen to have direct communication with your unconscious, that is rare, but most people do not.

— Anaïs Nin

20160108_018

Stay classy; always.

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

— Friedrich Nietzsche

ak

Anselm Kiefer | Shevirath Ha Kelim | 2009

sqq. *

I adore the struggle you carry in yourself. I adore your terrifying sincerity.

— Anaïs Nin

20160106_002

When attitudes become form ...

What a terrible mistake to let go of something wonderful for something real.

— Miranda July

gs

Gregor Schneider | Müllsack in Wichsecke | 2000

Art and love are the same thing: It's the process of seeing yourself in things that are not you.

— Chuck Klosterman

gs13

Gregor Schneider

sqq. *

The most beautiful people we have known are those who have known defeat, known suffering, known struggle, known loss, and have found their way out of the depths. These persons have an appreciation, a sensitivity, and an understanding of life that fills them with compassion, gentleness, and a deep loving concern. Beautiful people do not just happen.

— Elisabeth Kübler-Ross

rs1

Richard Serra | East-West / West-East | 2014

What a disaster if a woman loved you because you deserved it.

— Giorgio Agamben

As time goes on, you'll understand. What lasts, lasts; what doesn't, doesn't. Time solves most things. And what time can't solve, you have to solve yourself.

— Haruki Murakami

d1

Le Tour de France á Dazzledorf ...

Passion surprises. One doesn't search it. It can happen to you tomorrow.

— Isabelle Adjani

The high luxury of not having to explain.

— Virginia Woolf

mw1

Marc Wilson | Upper Normandy | 2012

The things that we love tell us what we are.

― Thomas Aquinas

We are simply a part of the machinery of the moment.

— Charles Bukowski

w01 w02

Krister Henriksson; Wallander, Sorgfågeln, 2013

We're more likely to trust those who genuinely
express their weaknesses or vulnerabilities ...

sqq. *

h12 h21

Reinhard Krause | Am Ruhrschnellweg | 1984 / 1988

Ich habe damals in den achtziger Jahren das Ruhrgebiet als faszinierenden Kulturraum erlebt, den Strukturwandel und die vielen damit verbundenen Ungereimtheiten empfand ich eher als Chance denn als Hemmnis. Meine Fotos sind sehr subjektiv, aber sie sind keine Abrechnung, sondern eher eine Liebeserklärung.

Reinhard Krause

sqq. Die 80er im Ruhrgebiet

And if one has only one good memory left in one's heart, even that may sometime be the means of saving us.

— Fyodor Dostoyevsky

Persona, dir. by Ingmar Bergman in 1966

sqq. *

Nähme man den Leuten ihren schlechten Geschmack weg, würde man viele ihrer Identität berauben.

— Goedart Palm


kunstbetrieb.
real is rare.



weebly reliable statistics