zx

Zhou Xiaohu | Military Exercises Camping – Sentry Post Cinema | 2009-2014

Einen Höhepunkt der Ausstellung stellt zweifellos Zhou Xiaohu's 16 Meter lange Tunnel-Inszenierung dar, die vom Besucher begangen werden kann. Im Inneren wird er konfrontiert mit medialen Bildern internationaler Krisenherde und in die Illusion versetzt, mit den "Mächtigen" der Welt direkt in Dialog treten zu können.

Modelle der Irritation - Installation und Skulptur;
Kunstmuseum Mülheim a. d. Ruhr, 15.05. - 13.09.2015

sqq. China8

nd

To be free is often to be lonely.

— W. H. Auden

dp

Ernst Schröder | Horst Tappert

Derrick, Penthaus; inszeniert von Theodor Grädler, 1991

[...] So bekommt man Distanz — und Distanz schafft eine andere Art von Nähe. Manchmal eine bessere.

— Dr. Schönfelder

sqq. *

People have often asked me what the Zone is, and what it symbolizes, and have put forward wild conjectures on the subject. I'm reduced to a state of fury and despair by such questions. The Zone doesn't symbolize anything, any more than anything else does in my films: The zone is a zone, it's life, and as he makes his way across it a man may break down or he may come through. Whether he comes through or not depends on his own self-respect, and his capacity to distinguish between what matters and what is merely passing.

— Andrei Tarkovsky; on Stalker

Every word has consequences. Every silence, too.

— Jean Paul Sartre

khs

Francesca Woodman

Ich weiß, was ich suche, aber ich weiß es eher mit einem Gefühl genau, als mit meinem Kopf. [...] wenn ich es treffe, also diesen Moment treffe, weiß ich genau, ich weiß ganz genau, [...] das gehört dazu. Das ist ein ganz, ganz genaues Gefühl.

Pina Bausch

Transkription; sqq. *

at_vs

Otto Sander | Nastassja Kinski

In weiter Ferne, so nah!; dir. by Wim Wenders in 1993

Wenn man alle ihre acht offiziellen Alben in einer Nacht hört, dann werden vierzig Jahre zu einem Tag. Es gibt darin nichts Gestriges. Zu keinem Moment klingt ihre Musik veraltet oder überholt. Wir sollten unsere Vorstellung von Kunst neu justieren. Was Gerhard Richter und Anselm Kiefer machen, was an der Filmgeschichte gut war, was gute Texte sind und die Musik von Kraftwerk – alles zusammen hat eine Kugelgestalt. Von Substanz zusammengehalten, wie die Erde durch Schwerkraft. Alle Künste berühren sich dank dieser Kugelgestalt, und die Künstler merken intuitiv, an welche Strömung der Vergangenheit sie andocken, wo sie die Kunst oder die Musik neu starten können.

— Alexander Kluge; über Kraftwerk

sqq. Alle Dinge sind verzauberte Menschen

All of [Ilya] Kabakov's work is made in the name of other, fictitious artists. This reveals a hidden rule of the modern art system: Only an artist who doesn't want to be an artist or who doesn't even know that he is an artist is a real artist — just as only an artwork that does not look like an artwork is a real artwork.

— Boris Groys

sqq. * / **

notice

Kunst kennt keine Sieger, also breche ich die Veranstaltung ergebnislos ab.

— Christoph Schlingensief

Im Hamburger Bahnhof in Berlin, als er den Publikumspreis der Nationalgalerie für Junge Kunst verkünden sollte; Sept. 2005

pc1

The path isn't a straight line; it's a spiral. You continually come back to things you thought you understood and see deeper truths.

— Barry H. Gillespie

Kapitänleutnant Thomsen is not in the condition to fuck ...

Das Boot; dir. by Wolfgang Petersen in 1981

Ich gehe ja niemanden auf die Nerven. Ich laufe den Leuten nicht hinterher, ich stelle ihnen keinen Fuß. Ich sag' nicht: Warum wollen Sie nicht mit mir zusammensein? Warum wollen Sie meine Gesellschaft nicht? Warum wollen Sie nicht mit mir alles teilen? Was ist denn das für ein Unsinn?

— Klaus Kinski

2015

I never questioned if it was an art or not. I just questioned its importance to me.

— Bruce Weber

Once again, I arrived at my usual conclusion: One must educate oneself.

— Marjane Satrapi

n1

Love her, but leave her wild.

— Atticus Finch

Perhaps, the problem is not the intensity of your love, but the quality of the people you are loving.

— Warsan Shire

Desires are already memories.

— Italo Calvino

Understand me. I'm not like an ordinary world. [...] and I do not have time for things that have no soul.

— Charles Bukowski

x3 x4

Isabelle Adjani | Sam Neill

Possession; dir. by Andrzej Żuławski in 1981

Any film that can be described in words, isn't really a film.

— Michelangelo Antonioni

So the universe is not quite as you thought it was. You'd better rearrange your beliefs, then. Because you certainly can't rearrange the universe.

— Isaac Asimov

20150301_0028

Hamburg; revisited.

The slow arrow of beauty. The most noble kind of beauty is that which does not carry us away suddenly, whose attacks are not violent or intoxicating (this kind easily awakens disgust), but rather the kind of beauty which infiltrates slowly, which we carry along with us almost unnoticed, and meet up with again in dreams; finally, after it has for a long time lain modestly in our heart, it takes complete possession of us, filling our eyes with tears, our hearts with longing. What do we long for when we see beauty? To be beautiful. We think much happiness must be connected with it. But that is an error.

— Friedrich Nietzsche

Durch die Nacht mit Christiane F. ...

And now that you don't have to be perfect, you can be good.

— John Steinbeck


kunstbetrieb.
real is rare.



weebly reliable statistics