Andrei Tarkovsky, a genius in life, a myth after his death. A great director who created his own world in cinema, totally understandable and yet much misunderstood. [...] Only the closet ones knew his suffering.

— Denis Trofimov

It's just some feel and others don't.

— Ernest Hemingway

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The profoundest distances are never geographical.

— John Fowles

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They are so fashionable in Dazzledorf ...

We need at least one friend who understands what we do not say.

— Dr. Sunwolf

Horst Tappert

Derrick, Abschiedsgeschenk; inszeniert von Dietrich Haugk, 1998

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Art is the only way to run away without leaving home.

— Twyla Tharp

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If you hesitate between me and another person, don't choose me.

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Talking about dreams is like talking about movies, since the cinema uses the language of dreams; years can pass in a second and you can hop from one place to another. It's a language made of image. And in the real cinema, every object and every light means something, as in a dream.

— Federico Fellini

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Jean Michel Jarre, A Journey into Sound

arte tv | 19.09.2015 | 21:45

Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting.

— Haruki Murakami

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I have been fighting hard the last month, had some injuries, couldn't do the Tour [de France] and came here with a lot of confidence for the Vuelta, and it was tough to win this stage, but all the work, all the injuries — today was all worth it.

— Fränk Schleck

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The heart has its own memory.

— Albert Camus

Romy Schneider | Klaus Kinski

L'important c'est d’aimer; dir. by Andrzej Żuławski in 1975

We live, as we dream — alone.

— Joseph Conrad

The flaws are part of it. That's the poetry.

— Miroslav Tichý

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sqq. *

You could be seduced to think that art could redeem the world. It cannot.

— Anselm Kiefer

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[...] Wir laufen ein in Düsseldorf City und treffen Iggy Pop und David Bowie. [...]

— Ralf Hütter / Emil Schult

Kraftwerk | Trans Europa Express | 1977

Reminiszenz:

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Tatort Essen | Zweikampf | 1974

TEE/InterCity; [Münster-] Albachten, Kilometer 25/2

Jeder Besucher nimmt sich selbst mit in die Räume und jeder Besucher hat eigene Empfindungen, bringt sein eigenes Verhalten mit und denkt unterschiedlich über diese Räume. Die Räume sind ja nicht gefährlich. Die Empfindung bringt jeder Besucher mit. Ich bin mir nicht sicher, ob die Räume ein Gefühl entstehen lassen oder die Vorstellung schaffen, dass ein Gefühl entsteht.

— Gregor Schneider

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Wenn man sich geirrt hat und das Sein nicht das ist, was es zu sein schien, muß man [die Erwartungen] ändern. Kontrafaktische, nicht lernbereite Erwartungen werden dagegen durch ein Sollen symbolisiert. Man hält sie fest, hält sich an ihnen fest, auch wenn sie enttäuscht werden, um sich zu garantieren, dass man wenigstens richtig erwartet hatte und bei seinen Erwartungen bleiben kann. Um das vorweg mitzuteilen, gibt man den entsprechenden Erwartungen einen normativen Status.

— Niklas Luhmann

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They are so cosmopolite in Pyongyang.

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Avoid the friendship of those who constantly inquire and discuss the flaws of others.

— Arabic Proverb

Mies van der Rohe, dir. by Georgia van der Rohe in 1986

Keine Hoffnung zu brauchen, um anzufangen, und keinen Erfolg zu brauchen, um auszuharren. Ich finde, das sollte eigentlich das Leitmotiv sein.

— Ludwig Mies van der Rohe

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[...] weil auch der Unglückliche jemand ist, der durch seine Intervention in eine Gesellschaft die ihn unglücklich gemacht hat, möglicherweise die Voraussetzung dafür, dass anschließend jemand glücklich werden kann, eher steigert als schwächt.

— Niklas Luhmann; zitiert von Dirk Baecker

sqq. Dirk Baecker im Gespräch mit Alexander Kluge

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Die Kunst als eine intensive Erfahrung also, die innerhalb eines speziellen formalen Rahmens gefasst und geformt ist, — so gesehen wird Kunst zu einem notwendigen Umweg, zu einer scheinbaren Ablenkung vom wirklichen Leben, die uns doch gerade zum Leben hinführt, indem sie uns dazu bringt, das Leben in seinen verschiedenen Facetten ungeschützter, voller und intensiver zu erfahren.

— Ulrich Loock

The Man Who Sleeps, dir. by Bernard Queysanne / Georges Perec in 1974

To want nothing. Just to wait, until there is nothing left to wait for. Just to wander, and to sleep. To let yourself be carried along by [...] the streets. [...] To waste your time. To have no projects, to feel no impatience. To be without desire, or resentment, or revolt.

― Georges Perec

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Sometimes your thoughts are neither complex nor simple. They are purely clear. Hold on to these kind of thoughts.

— Friedrich Nietzsche

What are your lines? What map are you in the process of making or rearranging? What abstract line will you draw, and at what price, for yourself and for others?

— Gilles Deleuze / Félix Guattari

Ilya Kabakov | Blickst du hinauf und liest die Worte ... | 1997

Münster; revisited.

Mein Lieber! Du liegst im Gras, den Kopf im Nacken, um dich herum keine Menschenseele, du hörst nur den Wind und schaust hinauf in den offenen Himmel — in das Blau dort oben, wo die Wolken ziehen — das ist vielleicht das Schönste, was du im Leben getan und gesehen hast.

— Ilya Kabakov

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Some things you can never leave behind. They don't belong to the past. They belong to you.

— Rick Yancey

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Entwurf/Zeichnung

Die begehbare Installation "Nomanslanding" ist ein Versuch, die uns vom Fremden trennende Kluft zu überbrücken und eine Begegnung auf gemeinsamem Terrain zu ermöglichen. Es entsteht ein Raum mit einzigartiger Atmosphäre, in dem miteinander über Geschichte, Erinnerungen und Erfahrungen reflektiert werden kann.

Ruhrtriennale; Nomanslanding,
Duisburg, 15.08.2015 - 13.09.2015

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Naturally, love's the most distant possibility.

— George Bataille

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Lee Ufan | Relatum - Response, for Situation Kunst; Detail | 2004

Bochum; revisited.

Kunst ist Poesie, Kritik und zugleich etwas Transzendentales. [...] Leere in einem Kunstwerk meint den Raum der Ereignisse, der sich durch die Begegnung des Selbst mit dem Anderen eröffnet.

— Lee Ufan

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It was one of those times where nothing was lost, because nothing had ever been found.

— Charles Bukowski

Frans Zwartjes | Living | 1971

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Sometimes the silences, the gaps, tell us more than anything else.

— Peter Ackroyd

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John von Bergen | Chronic #8

I am a series of small victories and large defeats and I am as amazed as any other that I have gotten from there to here.

— Charles Bukowski

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I have never regretted my silence. As for my speech, I have regretted it over and over again.

— Umar bin al-Khat'tab

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Physical attractions are common; a mental connection is rare ...

To make the right choices in life, you have to get in touch with your soul. To do this, you need to experience solitude, which most people are afraid of, because in the silence you hear the truth and know the solutions.

— Deepak Chopra

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Nothing is permanent; the art of letting go ...

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Personality begins where comparison ends.

— Karl Lagerfeld

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I want nothing. I just want the emptiness to mean something.

— Ernest Hemingway

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Please do not mistake sensitivity for weakness.

— Anaïs Nin

I don't know if you're beautiful until after we have a conversation.

— Dau Voire

Orte, an denen wir ein Leben lang sind. Orte, die wir nur für einen Moment aufsuchen. Orte, die wir zufällig finden. Orte, deren Name allein auf der Landkarte uns schon anzieht. Die wir nie wieder sehen werden. Die wir nicht vergessen können. Orte, nach denen wir uns sehnen. Die uns das Fürchten lehren. Oder solche, an denen wir uns gleich wie zuhause fühlen. Orte, die wir als abstoßend empfinden. Oder solche, die uns mit Ehrfurcht erfüllen. Orte, von denen wir schon geträumt haben, bevor wir je dort angekommen sind. Orte, in denen wir uns verloren haben, und Orte, die wir verloren haben.

— Wim Wenders

4 REAL & TRUE 2, Wim Wenders. Landschaften. Photographien.
Museum Kunstpalast, Düsseldorf, 18.04.2015 - 30.08.2015

sqq. 12 Monate/12 Filme, Erkundungen im Raum;
Museum Folkwang, Essen, 17.04.2015 - 01.05.2016


kunstbetrieb.
real is rare.



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