[React.] I don't know how to react.
In memory of Elena Mukhina.
[React.] I don't know how to react.
In memory of Elena Mukhina.
He was weak the way noble, beautiful people are.
— Milena Jesenská; about Franz Kafka
All he had to do was solve the mystery of the universe, which may be difficult but is not as difficult as living an ordinary life.
— Walker Percy
Zygmunt Rytka | Moment Objects | 1992
I realize the dust we return to is not the same dust from which we come. It is not that we come from ashes and nothingness and return to the same ashes and nothingness. The dust we return to has history. The ashes we become were touched, inscribed, detailed, adorned. They glowed.
— Zoe Klein
Ludmilla Tourischeva, 1974
sqq. Big Gymnastics
Serge Spitzer | Light Matter | 2002-2010
There comes a time in your life when you focus solely on what you believe is right, regardless of what everybody else is doing.
― Alexander McQueen
Valdai Discussion Club, Sochi, 27.10.2016
You would think that the election debates would concentrate on these and other unresolved problems, but the elite has nothing with which to reassure society, it seems, and therefore attempt to distract public attention by pointing instead to supposed Russian hackers, spies, agents of influence and so forth. I have to ask myself and ask you too: Does anyone seriously imagine that Russia can somehow influence the American people's choice? America is not some kind of "banana republic", after all, but is a great power. Do correct me if I am wrong.
— Vladimir Putin
sqq. *
Porreemilch ist Porreemilch. Das ist eine Milch mit Porree. Aber ohne Milch, verstehen Sie? Es ist ein Smoothie.
— Helge Schneider; ist Obamas Berater
... im Gespräch mit Alexander Kluge
Awesome photo by Sergej Kurkov-Tarkovskij, 2016
... like a modern Caspar David Friedrich painting.
Forgive yourself for not being at peace. The moment you completely accept your non-peace, your non-peace is transmuted into peace. Anything you accept fully will get you there, will take you into peace. This is the miracle of surrender.
― Eckhart Tolle
KHK Bukow, KHK König; Rostock
Eine abgelehnte Kommunikation hinterläßt ebenfalls Spuren im System. Das System kehrt nie wieder in den Zustand vor der Kommunikation, in den Zustand kommunikativer Unschuld zurück. Es kann sich in der Zeit nicht rückwärts bewegen.
— Niklas Luhmann
sqq. *
Be like the fox who makes more tracks than necessary, some in the wrong direction. Practice resurrection.
— Wendell Berry
Giro d'Italia, 100
When the character of a man is not clear to you, look at his friends.
— Japanese Proverb
Serge Spitzer | Untitled (ESSEN) | 1994-1996
She has the look of one who seeks some greater and destroying passion.
— Louise Glück
Olga Korbut; Olympic Games, Munich, 1972
It is in these moments of tender and ridiculous nostalgia that I know something inside me is still broken.
— Steve Almond
The curves of your lips rewrite history.
— Oscar Wilde
And I always feel that a man and a woman who do not like the same films, will eventually divorce.
— Jean-Luc Godard
Classy; as always.
sqq. *
/// Do you want to be Yuri Gagarin for a while?
From Brussels; with love ...
Ich weiß noch, wie er [Andrej Tarkovskij] nach einer Stelle suchte, wo er den Katastrophentraum für das Opfer drehen konnte. In der Szene gab es eine Brücke, über die viele Menschen liefen. Er machte sich mit dem Kameramann und der Produzentin in ganz Stockholm auf die Suche nach einer geeigneten Stelle, fand aber nichts richtiges. Und dann kam er eines Morgens und sagte, ich habe die Stelle für den Katastrophentraum. Er zeigte sie uns und wir drehten den Traum. Und die Kamera stand dabei ungefähr 10 Meter von der Stelle, wo Olof Palme sechs Monate später ermordet wurde. Auf die Stufen gerichtet, über die der Mörder verschwand. Als wir dann darüber sprachen, war es ein wirklicher Schock für mich. Denn ich fragte ihn, wie er die Stelle gefunden hätte, ob es eine Vorahnung gewesen sei. Und er meinte, einige Plätze seien für Katastrophen gemacht. Und das sei ein solcher Platz. Er verfügte über viele Zugänge zur Geschichte, zur Politik, zum menschlichen Verhalten, die mehr dramatischer als intellektueller Natur waren. Er war ein intellektueller Mann, ausgesprochen intelligent, sehr klar aber er verfügte auch über ein anderes Instrumentarium, das bemerkenswert entwickelt war.
— Erland Josephson
sqq. *
From Medellín; with love ...
This is the girl, here, this girl with a ruined look who touches me and whom I love.
— Jean-Paul Sartre
Ich habe immer die selben Probleme, meistens mit einer Frau. Sie reißen mich in Stücke, sie sind härter als ich, wirklich. Ich bin gefühlvoller, zu gefühlvoll. Dafür muss ich bezahlen.
— Charles Bukowski
Zollverein; as always.
Du bist für diese einfache, bequeme, mit so wenigem zufriedene Welt von heute viel zu anspruchsvoll und hungrig, sie speit dich aus, du hast für sie eine Dimension zu viel. Wer heute leben und seines Lebens froh werden will, der darf kein Mensch sein wie du und ich. Wer statt Gedudel Musik, statt Vergnügen Freude, statt Geld Seele, statt Betrieb echte Arbeit, statt Spielerei echte Leidenschaft verlangt, für den ist diese hübsche Welt hier keine Heimat.
— Hermann Hesse
sqq. *
From Moscow; with love ...
Giro d'Italia, 100
That's why I like you so much. Your heart isn't dead.
— Albert Camus
Manchmal werden Ideen zu Visionen. Und Visionen werden Realität. [...] Mit über 100 Kilometern Länge wird der RS1 der längste Radschnellweg Europas. Und das mitten im Revier.
sqq. *
Where you are born ― what you are born into, the place, the history of the place, how that history mates with your own ― stamps who you are, whatever the pundits of globalisation have to say.
― Jeanette Winterson
Ein Museum wird reich durch freien Eintritt. Reich an Besuchern, reich an Ereignissen, reich an Erlebnissen. Freier Eintritt führt dazu, dass das Publikum lernt, das ein Museum jeden Tag da ist. Das man auch hingehen kann, mal nur 10 Minuten, 20 Minuten, jemanden treffen, Kaffee trinken, sich ein Bild anschauen, sich ein Video anschauen, sich in der Bibliothek die Zeitschriften anschauen und dann geht man wieder und vielleicht kommt man Ende der Woche wieder. Das ist ein belebtes Museum und da hilft freier Eintritt sehr, dieses Bewusstsein zu schärfen, dass das Museum da ist, jeden Tag für alle.
— Tobia Bezzola
sqq. Interview
Ich habe ganz gerne meine Ruhe, gehe ungern auf Ausstellungen und bin nur ungern in einer geselligen Runde. Ich kann das mittlerweile an zwei Tagen die Woche mitmachen, dann ist aber schon gut.
— Gregor Schneider
sqq. *
Frans Zwartjes; Filmmaker
This very second has vanished forever, lost in the anonymous mass of the irrevocable. It will never return. I suffer from this, and I do not. Everything is unique — and insignificant.
— E. M. Cioran
He who does not understand your silence will probably not understand your words.
— Elbert Hubbard
Sunn O))), Turbinenhalle Bochum, 03.09.2016
sqq. *
I thought perhaps she was crazy, but she was only highly intuitive.
— Carl Jung
/// I stopped explaining myself when I realized
people only understand from their level of perception.
And when she told him these dreams, he believed them.
— Wim Wenders; Paris, Texas; 1984
Most people are more comfortable with what is familiar. I've spent my life doing the opposite.
— Marina Abramović
Richard Serra | Bramme für das Ruhrgebiet | 1998/2014
As landscapes contain the palimpsest of human actions over time, they are also carriers of the past. Finding a way of keeping a memory alive is an act of resistance to losing our identity. The same stands for landscapes of memory.
— Panita Karamanea
Signs form a language, but not the one you think you know.
— Italo Calvino
Eberhard Feik | Anja Jaenicke | Götz George
Tatort Duisburg, Das Mädchen auf der Treppe; inszeniert von Peter Adam, 1982
Hintergrund: Krupp Stahl AG, Hüttenwerk Rheinhausen;
Musik: Tangerine Dream, White Eagle [Remix], 1982
/// We see light from dead stars.
Gregor Schneider | CUBES [Art in the Age of global terrorism] | 2006
sqq. *
Nun erhebt sich der Verdacht, dass das Gegenteil von schlecht nicht notwendigerweise gut ist, sondern noch schlechter sein kann.
— Paul Watzlawick
Helge Schneider; Stadthalle Mülheim, 1997
Mülheim ist für mich eine Herausforderung. Die Stadt in der ich geboren bin, ist auch die Stadt in der ich sterben werde.
— Helge Schneider
Das Risiko, in der Welt zu leben, wird so geteilt: Es wird im wesentlichen durch Strukturen absorbiert, im übrigen fallweise abgearbeitet.
— Niklas Luhmann