z011

Mirror, dir. by Andrei Tarkovsky in 1975

I still believe in more privacy and less talk.

— Charles Bukowski

[…] we are time, nothing is permanent, and living is a continual separation.

— Octavio Paz

They're so electric in Montreux ...

The little things? The little moments? — They aren't little.

— John Kabat-Zinn

mfw

Besucher vor den Meisterwerken Der Garten des Hospitals von Saint-Rémy (1889, li.) und Rhonebarken (1888, re.) des Malers Vincent van Gogh

Ab sofort ist der Eintritt in die ständige Sammlung im Museum Folkwang an allen Öffnungstagen frei. Dies gilt ebenso für alle Ausstellungen der Fotografischen Sammlung, des Deutschen Plakat Museums und der Grafischen Sammlung. Ermöglicht wird dies durch die großzügige Unterstützung der Alfried Krupp von Bohlen und Halbach-Stiftung. Es ist das erste Mal in Deutsch- land, dass ein Kunstmuseum von der Größe und Bedeutung des Museum Folkwang seine Pforten kostenlos für Besucher öffnen kann. Auch für die Dauer der Maßnahme — fünf Jahre — gibt es bisher keinen Präzedenzfall.

Show respect to people who don't even deserve it; not as a reflection of their character, but as a reflection of yours.

— Dave Willis

Congratulations, Essen!

European Green Capital 2017

It gives me great pleasure to present Essen with the European Green Capital Award for 2017. Essen has used the lessons from its industrial past to build an environmentally sound future. They have applied the principle of working with nature and reaped spectacular results. We have a great deal to learn from Essen's green infrastructure and indeed from its ambitious plans for the future. I look forward to the events that will mark its year as the 2017 European Green Capital.

— Karmenu Vella

I am still, you move, I am a point of reference on a map; I am at zero meridian as you consume the longitudes.

— John Stammers

There is a difference between giving up and knowing when you have had enough.

— Gottfried Schatz

sqq. *

at_vs1

sqq. *

Kraftwerk starten Deutschlandtour in der Essener Lichtburg ...

sqq. *

Marco Pantani, Giro d'Italia; 1994

[...] and finally it was no longer anything because it was too much.

— Jean Paul Sartre

pcg1

You are most powerful when you are most silent. People never expect silence. They expect words, motion, defense, offense, back and forth. They expect to leap into the fray. They are ready, fists up, words hanging leaping from their mouths. Silence? No.

— Alison McGhee

ks

Kasper Sonne | The construction of crisis | 2008

Nothing in the world can bother you as much as your own mind, I tell you. In fact, others seem to be bothering you, but it is not others, it is your own mind.

— Sri Sri Ravi Shankar

dw

Doug Wheeler | The Infinity Room | 2012

One must accept the fact that others don't see what you do.

— Louise Bourgeois

sqq. *

h11

sqq. *

Minimalism is not defined by what is not there, but by the rightness of what is.

— John Pawson

20150512_0044

Hamburg; revisited.

Ich finde gewöhnliche Sachen schön, weil sie nichts bedeuten, und dass sie nichts bedeuten, ist ihre Tiefe.

— Rolf Dieter Brinkmann

Das Ruhrgebiet ist bekanntermaßen oder in Deutschland sogar weniger bekanntermaßen, eine der kultur- und kunstinten- sivsten Regionen dieses Landes.

— Wolfgang Heit

sqq. China8

Jeden Abend um elf Uhr sucht er [Peter Berling] ein sardisches Restaurant in seiner Nachbarschaft auf, wo für ihn immer eingedeckt ist [...]. Die römische Kulturschickeria kommt dann respektvoll an seinen Tisch und macht Komplimente. Man verehrt hier diesen barocken Deutschen. "Sie haben mit Werner Herzog zusammengearbeitet", sagt ein eleganter junger Mann, der uns die Aufwartung macht. "Wie ist Werner Herzog?" Berling winkt etwas müde ab. Der junge Mann setzt nach: "Ist er ein Faschist? Also ein ästhetischer Faschist?" Seine Augen glühen, als handle es sich dabei um eine besonders extravagante Form des Künstlertums. Aber Berling wendet sich jetzt lieber seinem Wolfsbarsch in der Salzkruste zu.

sqq. *

The moment you realize you are not present, you are present.

— Eckhart Tolle

td_ac

Cover artwork for Alpha Centauri by Tangerine Dream, 1971

This album is dedicated to all people who feel obliged to space.

— Edgar & Monique Froese

Learn what is to be taken seriously and laugh at the rest.

— Hermann Hesse

Horst Tappert | Wolf Roth

Derrick, Höllensturz; inszeniert von Günter Gräwert, 1990

Ich habe mir eine andere Meinung gebildet — im Laufe eines Lebens, das sicher nicht Ihren Beifall findet. Aber lassen Sie mich Ihnen ein Bild zeigen ...

— Arnold Kiesing

sqq. *

Possession; dir. by Andrzej Żuławski in 1981

I stay hidden. I'm sort of hard to find.

— Bob Ross

pbn

Let silence be your last word.

— Mooji

pc8

What interests me is the transformation, not the monument. I don't construct ruins, but I feel ruins are moments when things show themselves. A ruin is not a catastrophe. It is the moment when things can start again.

— Anselm Kiefer

sqq. *

zx

Zhou Xiaohu | Military Exercises Camping – Sentry Post Cinema | 2009-2014

Einen Höhepunkt der Ausstellung stellt zweifellos Zhou Xiaohu's 16 Meter lange Tunnel-Inszenierung dar, die vom Besucher begangen werden kann. Im Inneren wird er konfrontiert mit medialen Bildern internationaler Krisenherde und in die Illusion versetzt, mit den "Mächtigen" der Welt direkt in Dialog treten zu können.

Modelle der Irritation - Installation und Skulptur;
Kunstmuseum Mülheim a. d. Ruhr, 15.05. - 13.09.2015

sqq. China8

nd

To be free is often to be lonely.

— W. H. Auden

dp

Ernst Schröder | Horst Tappert

Derrick, Penthaus; inszeniert von Theodor Grädler, 1991

[...] So bekommt man Distanz — und Distanz schafft eine andere Art von Nähe. Manchmal eine bessere.

— Dr. Schönfelder

sqq. *

People have often asked me what the Zone is, and what it symbolizes, and have put forward wild conjectures on the subject. I'm reduced to a state of fury and despair by such questions. The Zone doesn't symbolize anything, any more than anything else does in my films: The zone is a zone, it's life, and as he makes his way across it a man may break down or he may come through. Whether he comes through or not depends on his own self-respect, and his capacity to distinguish between what matters and what is merely passing.

— Andrei Tarkovsky; on Stalker


kunstbetrieb.
real is rare.



weebly reliable statistics